Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), Szkoła Podstawowa im Komisji Edukacji Narodowej w Zbylitowskiej Górze, Zbylitowska Góra ul. Św. Floriana 1 pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w Szkole Podstawowej im. KEN w Zbylitowskiej Górze, jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
- Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im Komisji Edukacji Narodowej w Zbylitowskiej Górze ul. ul. Św. Floriana 1, e-mail: spken@o2.pl.
- Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Pan Tomasz Pilch tel. 48 782 974 835, email: firma.tomaszpilch@onet.pl.
- Dane będą przetwarzane w celu wypełniania zadań ustawowych lub statutowych Administratora danych osobowych, na podstawie przepisów obowiązującego prawa, bądź w innych przypadkach na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu określonym przy pozyskiwaniu przez Administratora danych osobowych przedmiotowej zgody.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3,
a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego. - W związku z przetwarzaniem danych osobowych w celach, o których mowa w punkcie 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.
- Podanie danych osobowych ma charakter obowiązkowy, jeżeli podstawę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa.
- Podane dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
- Osobie, której dane osobowe dotyczą przysługuje również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do wniesienia sprzeciwu lub cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu sprzeciwu lub wycofania zgody.
- Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
REGULAMIN
FUNKCJONOWANIA MONITORINGU WIZYJNEGO
w Szkole Podstawowej im KEN w Zbylitowskiej Górze
§ 1
- Na podstawie art. 108a ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn.: Dz.U.
z 2018 r. poz. 996 ze zm.) na terenie Szkoły Podstawowej im KEN w Zbylitowskiej Górze funkcjonuje szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły oraz terenem wokół szkoły
w postaci środków technicznych umożliwiających rejestracje (monitoring). Administratorem danych osobowych uzyskanych na nagraniach monitoringu jest Szkoła Podstawowa im KEN w Zbylitowskiej Górze reprezentowana przez dyrektora. - Celem monitoringu jest zapewnienia bezpieczeństwa uczniom i pracownikom oraz ochrona mienia szkoły.
- Regulamin określa zasady funkcjonowania systemu monitoringu, miejsca instalacji kamer, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, a także możliwości udostępniania zgromadzonych danych.
§ 2
- Po uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę, tj. Gmina Tarnów dyrektor szkoły podejmuje decyzję w sprawie dalszego funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkole.
- Utrzymanie funkcjonowania monitoringu zostało poprzedzone konsultacjami z radą pedagogiczną, radą rodziców oraz samorządem uczniowskim, pozwalając nauczycielom, rodzicom oraz uczniom na wyrażenie swojej opinii i faktyczny udział w procesie decyzyjnym dotyczącym funkcjonowania kamer na terenie szkoły.
- Miejsca objęte monitoringiem są oznaczone w sposób widoczny i czytelny poprzez umieszczenie tabliczek informacyjnych.
- Dyrektor informuje uczniów i pracowników szkoły o utrzymaniu funkcjonowania monitoringu, w sposób przyjęty w danej szkole.
- Dyrektor szkoły przed dopuszczeniem osoby do wykonywania obowiązków służbowych informuje ją na piśmie o stosowaniu monitoringu.
§ 3
- Rozmieszczenie kamer na terenie szkoły zostało przeprowadzone w taki sposób, aby zapewnić poszanowanie godności i dóbr osobistych uczniów, pracowników i innych osób przebywających w jej obszarze.
- Elementy monitoringu, miejsce zainstalowania rejestratora oraz sposób rozmieszczenia kamer określa załącznik nr 1.
- Zgodnie z art. 108a ust. 3 Prawa oświatowego monitoring szkolny nie obejmuje:
- pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne, wychowawcze
i opiekuńcze; - pomieszczeń, w których uczniom jest udzielana pomoc psychologiczno-pedagogiczna;
- pomieszczeń przeznaczonych do odpoczynku i rekreacji pracowników;
- pomieszczeń sanitarno-higienicznych;
- gabinetu profilaktyki zdrowotnej;
- szatni i przebieralni.
- W sytuacji zaistnienia wyjątkowych okoliczności zagrażających bezpieczeństwu uczniów
i pracowników lub mieniu szkoły dyrektor może podjąć w przyszłości decyzję o umieszczeniu kamery w ww. pomieszczeniach.
§ 4
- Rejestracji na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.
- System monitoringu wizyjnego składa się z:
- kamer stacjonarnych rejestrujących zdarzenia wewnątrz budynku Szkoły oraz na zewnątrz w kolorze i rozdzielczości umożliwiających identyfikację osób;
- serwera;
- rejestratora umożliwiającego podgląd obrazu, znajdującego się w gabinecie dyrektora
i gabinecie pedagoga;
- Dostęp do obrazu i zapisu z monitoringu posiada: Dyrektor Szkoły Rafał Wnęk, nauczyciel P. J. Wytrwał, a w sytuacjach uzasadnionych pracownik za zgodą dyrektora.
- Osoby, które mają wgląd do zarejestrowanego obrazu mają świadomość odpowiedzialności za ochronę danych osobowych oraz posiadają stosowne upoważnienie wydane przez administratora danych.
- Nagrania obrazu zawierające dane osobowe przetwarzane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowane przez okres nieprzekraczający 1 miesiąca od dnia nagrania,
o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. - Po upływie okresu przetwarzania uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają nadpisaniu/skasowaniu, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone zgodnie z odrębnymi przepisami prawa.
- Zapis na nośniku nie jest archiwizowany.
- Prawo do ustalenia bądź zmiany hasła dostępu systemu monitoringu ma tylko dyrektor szkoły.
§ 5
- Zapis z monitoringu może być udostępniony innym osobom lub podmiotom jedynie na podstawie odrębnych przepisów prawnych.
- Udostępniając nośniki z materiałem nagrań uprawnionym podmiotom mają zastosowanie następujące zasady:
- podmiot ubiegający się o nagranie zwraca się pisemnie o jego zabezpieczenie
i udostepnienie zgodnie z załącznikiem nr 2, - przedstawiciel podmiotu uprawnionego do odbioru nośnika z nagraniem pisemnie potwierdza odbiór nośnika;
- nośnik zostaje zapakowany do koperty, którą należy opieczętować.
- udostępnienie danych z monitoringu rejestruje się w ewidencji udostępnień, prowadzonych przez Rafała Wnęk- Dyrektora Szkoły zgodnie z załącznikiem nr 3
- Wnioski o udostępnienie danych z monitoringu wizyjnego szkoły podlegają zarejestrowaniu w rejestrze udostępnionych nagrań z monitoringu wizyjnego na terenie szkoły, wraz
z potwierdzeniem odbioru nagrania.