Uczniowie klasy piątej zostali zaangażowani w fascynującą lekcję matematyki i zdrowego stylu życia. Celem tego przedsięwzięcia było nauczenie uczniów, jak planować zakupy żywnościowe, biorąc pod uwagę ograniczony budżet, oraz pokazanie, jak matematyka może odgrywać istotną rolę w podejmowaniu decyzji zakupowych.
W dniu 6 listopada udaliśmy się do sklepu z zadaniem dokonania zakupów produktów z kategorii owoców, warzyw, nabiału i pieczywa pełnoziarnistego, starając się zmieścić w budżecie 20 zł. Każda grupa samodzielnie podjęła decyzje zakupowe, rozważając koszty i wartość odżywczą produktów .Po powrocie do szkoły, uczniowie uzupełnili specjalne tabelki, które pomogły im dokładnie obliczyć wydatki i sprawdzić, czy utrzymali się w wyznaczonym budżecie. Na zakończenie projektu, każda grupa zaprezentowała swoje wyniki przed całą klasą. Podzielili się swoimi doświadczeniami, opowiedzieli o podjętych decyzjach zakupowych i podsumowali, czy udało im się utrzymać w budżecie. To było nie tylko świetne doświadczenie matematyczne, ale także praktyczna nauka budżetowania, planowania zakupów i korzystania z matematyki w codziennym życiu.