Wycieczka do Krakowa – klasa Va

Pod koniec kwietnia klasa Va wybrała się na wycieczkę do Krakowa. Głównym celem wyjazdu były warsztaty w „Fabryce czekolady Charliego”, oraz  zwiedzenie Krakowa.

Po wyjściu z pociągu udaliśmy się ulicą Floriańską na Rynek Główny. Piękna pogoda sprawiła, że w całym Krakowie były setki turystów, którzy podziwiali zabytki tego pięknego miasta. Odwiedziliśmy Kościół Mariacki, Sukiennice, Pomnik A. Mickiewicza oraz Basztę widokową, z której rozciąga się piękny widok nie tylko na Kraków, ale również na polskie Tatry. Dalsza trasa to ul. Grodzka, na której znajduje się Kościół św. Piotra i Pawła. Na ogrodzeniu kościoła stoją rzeźby 12 apostołów. Następnie / po zjedzeniu pysznych lodów/ poszliśmy na Wawel aby zobaczyć m.in. Wawelskiego Smoka. Godz. 13.00 to wizyta w Fabryce czekolady. Poznaliśmy tam historię i proces wytwarzania czekolady, zobaczyliśmy owoce i nasiona kakaowca/ z którego robi się czekoladę/ i przystąpiliśmy do wykonywania własnych czekoladek i pralinek. Pod okiem właścicielki powstały pyszne czekoladowe łakocie, które mogły  być wykonane z czekolady gorzkiej, białej lub mlecznej. Nasze wyroby zabraliśmy do domu. Po tej słodkiej uczcie udaliśmy się na kolejną ucztę do Mc Donald’s.

Z pełnymi brzuchami dotarliśmy na dworzec PKP – aby „ wsiąść do pociągu byle jakiego..”. Udało nam się trafić na pociąg do Tarnowa i szczęśliwie powrócić do domu.

Polecamy taką wycieczkę!!!

A. Papuga wraz z uczniami i p. Z. Kaczorem, który nam  towarzyszył.