„SKĄD SIĘ BIORĄ ORKANY?” – REALIZACJA PROJEKTU W KLASIE II

Kolejna lekcja w ramach Uniwersytetu Dzieci  „Skąd się biorą orkany?” była ciekawą lekcją geografii dla najmłodszych.  Obserwacje pogodowe, które uczniowie  prowadzili przez tydzień poprzedzający lekcję, pozwoliły im zrozumieć różnice między pogodą i klimatem. Podczas lekcji dzieci uczyły się określać kierunek wiatru, zrozumiały, czym są orkany i w jaki sposób powstają. Zajęcia były okazją do opisania cech powietrza ciepłego i zimnego i jednocześnie pozwoliły uczniom na wyciągnięcia wniosków na temat zjawisk pogodowych. W czasie zajęć uczniowie zastanowili się, co zrobić, by spowolnić zmiany klimatyczne. Uczniowie z wielkim zaciekawieniem obserwowali doświadczenia i chętnie w nich uczestniczyli. Ciekawym elementem zajęć była praca w grupach ucząca wyszukiwania najważniejszych informacji o  różnych rodzajach wiatru. Część praktyczna zajęć wykonanie modelu trąby powietrznej była chyba dla dzieci najbardziej inspirująca, gdyż bardzo działała na wyobraźnię dzieci. Z wielkim przejęciem wykonywały zadanie nie mogąc doczekać się efektu końcowego.