Szkoła Podstawowa im. Komisji Edukacji Narodowej w Zbylitowskiej Górze zakwalifikowała się do udziału w pilotażowym projekcie „KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE”. O udział mogły ubiegać się szkoły zlokalizowane na terenach wiejskich i w miastach liczących do 20 000 mieszkańców.
Nabór do projektu prowadzony był w formie konkursu. W każdym z 19 małopolskich powiatów została wybrana jedna szkoła, która będzie mogła skorzystać z bezpłatnego wsparcia dla swoich uczniów, nauczycieli i rodziców. Środki na realizację projektu asygnuje Województwo Małopolskie.
Projekt „KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE” daje wsparcie w zakresie rozwoju uzdolnień uczniów, którzy z różnych przyczyn nie osiągają wyników szkolnych na miarę swoich możliwości, utalentowanych poznawczo, ze środowisk zagrożonych marginalizacją oraz przejawiających syndrom nieadekwatnych osiągnięć. Celem działań jest zatem podniesienie motywacji do rozwoju i nauki, kształtowanie prospołecznej postawy życiowej, umacnianie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości, budowanie postawy życiowej opartej na rozwijaniu pasji i talentów, wspieranie gotowości do uczenia się.
MERYTORYCZNE PODSTAWY PROJEKTU:
- teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera
- teoria inteligencji emocjonalnej D.Golemana
- trójpierścieniowy model zdolności J.Renzulliego
- wieloczynnikowy model zdolności F. Mőnksa
UDZIAŁ W PROJEKCIE TO DLA SZKOŁY:
- pozyskanie wartościowych merytorycznie rozwiązań pozwalających na diagnozowanie uzdolnień uczniów (model diagnozy, narzędzia diagnostyczne)
- pomoc w realizacji procesu rozpoznawania uzdolnień uczniów
- poszerzenie oferty zajęć poprzez warsztaty rozwijające ogólny potencjał ucznia, stanowiący bazę dla rozwoju uzdolnień i skutecznego uczenia się
- umożliwienie uczniom zdobycia nagród w konkursie, którego przedmiotem będzie prezentacja sukcesu edukacyjnego
- zwiększenie kompetencji rady pedagogicznej w zakresie diagnozowania i wspierania uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć
- zatrudnienie szkolnych liderów i przygotowanie ich do realizacji zadań w zakresie wsparcia uczniów zdolnych
- poszerzenie wiedzy i wzmocnienie motywacji rodziców w obszarze wspierania rozwoju ich dzieci
- wsparcie zewnętrzne procesu rozpoznawania uzdolnień i pracy z uczniem zdolnym przez ekspertów (psycholodzy, pedagodzy, doradcy zawodowi) oraz opiekunów ze strony MCDN
Szkolnymi liderami projektu „KAŻDE DZIECKO JEST ZDOLNE” są mgr Małgorzata Kliś ( klasy I-III) oraz mgr Kinga Anna Kwoka (klasy IV-VIII).