Dnia 25 maja 2016 roku w naszej szkole rozpoczął się cykl zajęć warsztatowych dla uczniów klas IV – VI. Panie pedagog, które wtedy do nas przyjechały z Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie, na początku przeprowadziły zajęcia z uczniami klasy szóstej, a następnie piątej, których tematem były zachowania asertywne. Nasi podopieczni poznali na nich znaczenie pojęcia asertywność, zaznajomili się z zachowaniami asertywnymi, agresywnymi, a także uległymi i nauczyli się ich rozróżniania. W trakcie warsztatów uczniowie mieli okazję ćwiczenia umiejętności asertywnych zachowań pracując w parach ze swoimi rówieśnikami. Otrzymali także szansę przygotowania w grupach i przedstawienia krótkich scenek odnoszących się do tematu zajęć. Panie z poradni przygotowały również krótki kwestionariusz, który ułatwił odpowiedź na pytanie „Czy jestem asertywny?”. Podczas warsztatów kształtowano również poczucie własnej wartości u dzieci. Odbyło się to poprzez wypowiedzi uczniów na temat pozytywnych cech swoich kolegów i koleżanek.
Podobne zajęcia odbyły się jeszcze dnia 1 czerwca. Tym razem klasa czwarta pogłębiała zagadnienie życzliwości i akceptacji w grupie klasowej. Uczniowie poprzez różne formy zabawy przedstawiali swoje pozytywne cechy, jak również swoich rówieśników. Próbowali zrozumieć pewne zachowania i działania jakie są podejmowane przez nich samych, aby móc lepiej funkcjonować w klasie. Zajęcia były okazją do lepszego poznania zalet swoich i innych. Na zakończenie wszyscy anonimowo mogli przekazać swoje spostrzeżenia i uwagi odnośnie własnej klasy.
Spotkania, w których mieliśmy okazję uczestniczyć, upłynęły w miłej atmosferze zarówno dla ich odbiorców, jak i organizatorów. Z niecierpliwością oczekujemy na kolejne w nowym roku szkolnym!
Angelika Zaucha